Reis door Azië en Oceanie

Skydiven, islandtrips and diving on the great barrier reef

For English use the link below:

Hallo allemaal,

Ook de afgelopen weken hebben we weer volop mogen genieten van alle spectaculaire activiteiten en bezienswaardigheden in Queensland.

Voordat we op maandag 26 vertrokken naar Fraser Island voor een 3-daagse trip hadden we de dag ervoor eerst een heuse introductie en veiligheidsinstructie. Daarbij werden we in een auto ingedeeld met drie andere Nederlanders (Hanneke, Koen en Ricardo), de volgende ochtend zouden drie Duitsers onze auto verder opvullen. Met de groep werden vervolgens boodschappen gedaan voor de trip. Dit ging ons erg goed af en Kevin wist samen met Hanneke en Koen zowel bij de bakker als de slager zelfs een goede korting te regelen.

Maandag werd er zoals gezegd vertrokken naar Fraser Island. Voor alle 7 de chauffeurs (jaja, we reden zelf) was het rijden in de Landrover (4WD) door het zand van het grootste zandeiland ter wereld bovendien een bijzondere ervaring! De eerste dag werd op het eiland begonnen met een bezoek aan Lake McKenzie. Een meer met prachtig helder water en ongelofelijk fijn zand. De tweede bezichtiging van de dag werd het Maheno scheepswrak waar we enige tijd rondkeken voordat we door het losse zand naar onze camping voor de komende nachten reden. Daar aangekomen had iedereen wel een drankje verdiend en werd begonnen met de barbeque. De rest van de avond werd gezellig rond het kampvuur doorgebracht terwijl we uiteraard, zoals voorspeld, nog bezoek kregen van de nodige dingo's. Deze wilde dieren zijn op het moment bijzonder aggressief en vallen bij enige regelmaat mensen aan wanneer men 's avonds alleen op pad gaat. Alleen naar het toilet was er zodoende niet bij en het achterlaten van voedsel of andere eventueel interessante producten in de tent was ten strengste verboden. De tweede dag werd er al vroeg opgestaan. Na een heerlijk ontbijt met bacon and eggs werden vandaag Lake Allom en Eli Creek bezocht voor een verfrissende duik. Later op de dag verplaatsten we ons bovendien nog naar de Champagne pools. Deze baden liggen direct aan zee en worden met zeewater gevuld dat op de rotsen slaat en vervolgens over de rotsen de baden inloopt, hetgeen erg aan champagne doet denken. Na ook hier lekker te hebben gezwommen was de laatste stop van de dag: Indian Head. Een lookout waar vandaan we de immense hoeveelheden zand van het eiland goed konden zien. 's Avonds werd er wederom gebarbequed en werd er ter gelegenheid van de laatste avond in het tentenkamp een klein feestje gebouwd. De derde dag werd een ontspannen bezoek gebracht aan Lake Wabby waar we van het wederom aanwezige zonnetje genoten. Later op de dag reden we terug naar de ferry die ons weer afzette op het vaste land.

Terwijl er 's avonds nog lang was nagenoten van alle schitterende verhalen en foto's van de Fraser-trip, stonden wij donderdag weer betijds op. 's Ochtends stond namelijk onze 'skydive' gepland! Vanaf 14000 ft. sprongen we uit een vliegtuig waarna een vrijval van zo'n 60 seconden met een snelheid van 220 km/h volgde. Een geweldige adrenalinekick was daarvan het gevolg! Ongelofelijk vet! Bovendien was we na het openklappen van de parachute nog voldoende tijd om de mooie stranden van Rainbow Beach te bekijken en te genieten van het zweven door de lucht. Voor die avond had onze gids van de Fraser-trip, Lincoln, ons nog uitgenodigd om in de bar onder zijn huis cocktails te komen drinken als zijnde een afterparty. Samen met onder andere Anna, Michelle, Sabina en Marlin werd dat een leuke avond.

De vrijdag was vervolgens een reisdag met de greyhoundbus naar Airlie Beach, waar we zaterdagochtend aankwamen en de rest van de dag bij de lagoon doorbrachten.

Afgelopen maandag vertrokken we vanuit Airlie Beach voor een meerdaagse zeiltrip naar de Whitsundays. Kiezelwitte zandstranden en turqoise water!! In de loop van de middag vertrokken we met de zeilboot Habibi en ongeveer 23 anderen vanuit de haven. De hele middag werd verder eigenlijk gezeild. Zowel Bob als Kevin assisteerden bij het zeilen en verder werd de dag benut om de rest van de mensen op de boot beter te leren kennen.
De nacht werd doorgebracht in bijzonder kleine bedjes op de boot.

Maandag brachten we een bezoek aan een van de mooiste stranden ter wereld: Whitehaven beach. Vanaf het uitkijkpunt waren alle stranden in de omgeving te zien en konden mooie plaatjes worden geschoten, terwijl In het water zelf heerlijk kon worden gezwommen. We zagen een groot aantal roggen en genoten van de schitterende stranden. 's Middags bezochten we nog twee verschillende snorkelspots waar we lange tijd de gelegenheid hadden om te snorkelen! Uiteraard zagen we weer veel mooi koraal, maar spectaculairder was het zwemmen met een ongeveer 80cm grote groene zeeschildpad. Een mooi laatste hoogtepunt van de dag voordat we onze stingersuits te drogen hingen en op de boot nog een gezellige avond hadden! De volgende ochtend werd Bob vervelend genoeg wakker met de nodige beten van bedbugs. Kevin ging nog voor een laatste keer snorkelen en na enkele uren varen arriveerde de boot aan het eind van de ochtend weer in Airlie beach. Wederom konden we terugkijken op een meer dan geslaagde trip waarbij we erg goed weer hadden. Iets waarmee we blij mogen zijn, aangezien we al van veel mensen hebben gehoord dat zei enkele weken geleden zowel op Fraser Island als op de Whitsundays slecht weer hadden. Terug in Airlie beach gingen we met de hele groep nog op stap voor een hapje en een drankje.

4 April was wederom een reisdag en ditmaal naar onze laatste bestemming in Australie. De 11 uur durende busreis van Airlie Beach naar Cairns werd door ons beide aangegrepen om uit te rusten en bovendien was het erg gezellig in de bus doordat een grote hoeveelheid bekenden dezelfde rit maakten.

Aangekomen in Cairns werden we door Doofy opgehaald bij het busstation en naar ons hostel gebracht, terwijl onderweg karakteristiek Nederlandse hardstijl muziek werd gedraaid..... Donderdag hebben we in de stad rondgekeken, Kevin deed nog de was en 's avonds deden we mee met de pubquiz. Helaas hadden we de eerste ronde gemist, anders waren er wellicht nog prijzen in de wacht gesleept.

Gisteren hebben we op de voorlaatste dag in Australie totslot een van de absolute hoogtepunten van het land bezocht! Een duiktrip bracht ons namelijk op een aantal adembenemende plekken van het Great Barrier Reef! Aangezien we al op veel plaatsen hadden gehoord dat het rif verder naar het noorden nog mooier is hadden we met de silversonic een dagtrip geboekt vanuit Port Douglas. Op onze ochtendduik bleek dit al direct de absolute waarheid! Prachtig koraal in alle mogelijke kleuren en bovendien zagen we een 'grey reef whaler shark' van zo'n 1,5 meter en vele andere grote en mooie vissen, tijdens de middagduik zwommen we bovendien nog een stuk met een 'hawksbill turtle'. Ons is in ieder geval wel duidelijk waarom dit een van de mooiste duikspots van de wereld wordt genoemd.

Vanmiddag stappen we op het vliegtuig richting Nieuw Zeeland. Waarmee alweer een einde komt aan onze reis door Australie. In Nieuw Zeeland staan echter nog genoeg mooie dingen op ons te wachten. De eerste weken reizen we bovendien samen met DirkJan hetgeen erg gezellig beloofd te worden!

Cheers!

Mallorca '12

Groetuh uit Brabant, kudt!

joop

Met een dergelijk verhaal van belevenissen is het wel heerlijk wakker worden op de vroege zaterdag morgen. Schitterend wat jullie allemaal hebben gedaan, gezien en beleefd.

Erica

De bedbugs moeten Bob wel hebben, jammer. Dit waren volgens mij wel topdagen, zwemmen met een schildpad en "haai", skydiven (wat een lef), een tour met een landrover. Jullie halen er wel alles uit wat er in zit. Toppie en veel plezier in Nieuw-Zeeland xxx

Anja

Voor ik naar mijn werk ga nog even jullie reis verslag lezen
geweldig weer, geniet er maar lekker van

groetjes

Trefpunt

Groeten van een groep brakke dodo's vanuit een briljant Kamphuis! We missen je kievit.

Ps: voor Deon en Colin een bijzonder herkenbaar verhaal, echt een megamooi stukje van de wereld.

Sybke

Wat een hoogtepunten! De foto's zien er ook prima uit. Dat wordt nog saaaaaaai als jullie weer thuis zijn. Maar nu nog lekker genieten van Nieuw Zeeland.

Jef en Diny

Leuk op de vroege zondag morgen jullie verhaal weer te lezen.Jullie hebben er weer van genoten,en wij nu dus ook

plonie

Wat een heerlijk verhaal weer. Kunnen jullie het nog wel aan, al die ervaringen? Leuk te lezen dat jullie plaatsen aandoen waar wij ook waren, dat maakt het heel voorstelbaar allemaal.

Jan en merel

Wauw....geweldig verhaal weer zeg!!
Veel plezier in nieuw zeeland! Geniet ervan!

Tamara

Wat geweldig weer om allemaal te mogen lezen! Jullie halen er inderdaad uit wat erin zit en gelijk hebben jullie. Geniet van jullie laatste weken buiten het kikkerlandje!

Emma

Nog maar 1 maand en 7 dagen!

Marco

Gozerr! :)

Klinkt goed dat duiken. Wel vet net als dat skydiven.. Ik zou het zelf niet durven dus meer dan respect daarvoor! ;)

Nog even jongen dan komt aan dit mooie avontuur een einde.. Geniet er nog even goed van!

Groeten Marco

Paul en Tres

Hoi Bob!
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Het zal waar je ook bent een bijzondere verjaardag worden.
Veel plezier!
Paul en Tres